Joyful Treasure's forventer kuld i 2014. Send en mail til garnhundkat@gmail.com ved interesse.

En hjemmeside er undervejs ;-)




mandag den 22. marts 2010

Sådan begyndte det hele

I 1995 flyttede jeg til københavn for at begynde min uddannelse. Jeg fik samtidig endelig mulighed for at få helt min egen hund. Der blev studeret racer. Ret hurtigt blev det klart - at med min store erfaring igennem årene som hundesitter så var var der mange racer jeg ikke som 24 årig havde mod på at dele hverdag med.

Det skulle være en hund som var nem at tage med, som var rimmeligt selstændig, som var herligt selvskab. Som kunne lide at gå en tur men ikke dagligt havde brug for at trave lange maraton distancer.

Det var egentligt ikke et svært valg. Imens jeg tænkte over det skulle jeg med storebælts færgen fra Nyborg. Der kom han luntene. en sort peingeser. Uden at bekymre sig det fjerneste om hans ejers tralvhed for at gå færgen. Han skulle jo snuse, så gjorde han.

Hjemkommet indledte jeg min søgen efter en pekingeser. Det var i 1995 ikke nemt. Nu er det endnu svære.

D. 14. juli 1995 flyttede Leweks yes sir that's my baby ind.

Min smukke Thilde var hos mig til hun var 14 år og 2 dage, her forlod hun os pludseligt uden forudgående varsel.

Hun var en dame af format. En pekingser af hjerte og sind.

Hun overbeviste mig om at livet ikke var værd at leve uden det blev delt med mindt en pekingeser.

I 2006 fik jeg kennelmærke og deltog i Dkk's opdrætter uddannelse.

I starten af 2007 gik det op for mig at hun ikke ville være her evigt.

I marts flyttede bettemusen ind.

Ingen kommentarer: